Etiketter

, , ,

Efter ca 11år har jag dammat av virknålarna och börjat virka igen. Sist jag virkade var någon gång i årskurs 9 om jag inte minns fel. Det är så rogivande att slå sig ner i soffan när barnen somnat och bara arbeta med händerna. När jag bestämde mig för att testa virka igen så funderade jag hel dagen på vad jag skulle kunna virka och efter lite googlande så hittade jag en blogg med så otroligt fina virkade ugglor. Jag bestämde mig genast att detta var vad jag skulle ge mig an. Två kvällar satt jag och jobbade på min uggla och i förmiddags var den klar. Allt jag behövde göra var att fylla den med stoppning och stänga igen den. Trodde att det skulle ta minst en vecka eller två men efter att gjort fel några gånger gick det väldigt snabbt. Det färdiga resultatet vart såklart inte lika fint som ugglorna på bloggen men det vart iallafall en uggla. Nu är det bara fortsätta så man får in känslan i fingrarna. Så kanske slutresultaten blir bättre och bättre. Fortsätter på lätta barn grejer nu i början innan jag ger mig på något svårare.

2015/01/img_4101.jpg Början på projekt virka uggla. Denna bit fika jag göra om 3gånger innan jag fick den att bli bra.

2015/01/img_4104.jpgRumpan på ugglan ser nästan ut som en liten mini mössa.

2015/01/img_4113.jpgKroppen är köar och vingarna är på plats. Nu är det bara sista biten på huvudet kvar. Ja och ögonen såklart.

2015/01/img_4116.jpgSå här vart slutresultatet man kan se att det är lite ojämnt och att det är en nybörjare som virkat men jag är ändå ganska nöjd med min lilla uggla.

Om du är sugen på att virka dig en egen liten uggla så kan du kolla in Svartahusets Blogg. Det är väldigt bra beskrivningar på hur man gör så även en nybörjare som jag klarar av att förstå hur jag ska göra.

Nu ligger jag i sängen med min virknål och garnet och har redan börjat på en ny uggla.

Natti natti